نظری: شوراها برآمده از اراده مردم و زمینه‌ساز حضور آنها در اداره امور هستند اینفوگرافی | شورای شهر مشهد به نمایندگی از مردم چه کرده است؟ ویدئو | ضمیری: شورای ششم پس از ۱۶ سال طرح تفصیلی مشهد را به سرانجام رساند ویدئو | دائمی: توجه ویژه به سلامت مردم، هدف شورای ششم در زمان آغاز فعالیت ما بود ویدئو | حسامی: چشم انداز ۲۵ ساله تامین آب مورد نیاز فضای سبز مشهد از پساب‌ها محقق خواهد شد ویدئو | حاجی بگلو: توسعه همه جانبه شهر با تاکید بر مناطق کم برخوردار را به انجام می‌رسانیم ویدئو | سلیمی: توسعه خانواده محور و حمایت از زنان سرپرست خانوار از سیاست های کلی شورا ششم است ویدئو | فرهمندی: در دوره ششم شورا شهر مشهد تلاش کردیم از نگاه های سطحی فاصله بگیریم بیشترین فوتی‌ تصادفات موتورسیکلت در مشهد مربوط به عابر و سرنشین است | کاهش ۵۰ درصدی سوانح رانندگی امکان پذیر است ویدئو | موحدیان: تامین منابع و اتمام پروژه‌های نیمه تمام از راهبرد‌های شورای ششم بود ظهوریان: پویش مشهد مهربان بیانگر ماموریت کلان اجتماعی شهرداری است تدوین سند طرح جامع مدیریت پسماند مشهد با همکاری دانشگاه فردوسی سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد در نشست خبری: شورای ششم برای توسعه متوازن شهر هدف‌گذاری کرده است | نیمی از بودجه عمرانی شهرداری مشهد در اختیار مناطق کم‌برخوردار و حاشیه شهر است خط‌۳ متروی مشهد یکی از ایمن‌ترین ابرپروژه‌های کشور است مصدومیت ۵۰ نفر بر اثر سوانح رانندگی طی ۲۴ ساعت گذشته در مشهد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) احداث پارک و فضای ورزشی مخصوص بانوان در دستور کار شهرداری منطقه ۱۲ مشهد اولویت‌ مدیریت شهری مشهد استفاده از گیاهان خشک‌منظر برای فضاآرایی شهری است
سرخط خبرها

بهره‌برداری از اولین مرکز معاینه فنی خودرو‌های سنگین در مشهد | قلندرشریف: وضعیت آلودگی هوا در مشهد مناسب نیست+ فیلم

  • کد خبر: ۲۰۹۱۳۹
  • ۱۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۸
بهره‌برداری از اولین مرکز معاینه فنی خودرو‌های سنگین در مشهد | قلندرشریف: وضعیت آلودگی هوا در مشهد مناسب نیست+ فیلم
اولین و بزرگترین مرکز معاینه فنی خودرو‌های باری سنگین درون شهری شرق کشور در مشهد به بهره‌برداری رسید.

به گزارش شهرآرانیوز، طی مراسمی امروز، ۱۰ بهمن‌ماه، با حضور یعقوبعلی نظری؛ استاندار خراسان رضوی «اولین مرکز معاینه فنی خودرو‌های سنگین مشهد» واقع در بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی، ابتدای بلوار عصمتیه افتتاح شد؛ این مرکز مجهزترین مجموعه معاینه فنی خودرو‌های سنگین در شرق کشور با کاهش زمان خروج از ناوگان است که امروز به بهره‌برداری رسید.

محمدرضا قلندرشریف، شهردار مشهد مقدس  در مراسم بهره‌برداری از اولین مرکز معاینه فنی خودرو‌های سنگین اظهار کرد: آلودگی هوا و مسائل زیست‌محیطی از موضوعات بسیار مهم در سطح جهان مخصوصا کلان‌شهر‌ها بوده و در مشهد نیز مهم است.

وی بیان کرد: وضعیت آلودگی هوا در مشهد نسبت به سال‌های گذشته و به‌ویژه سال قبل مناسب نیست. در ۳۱۵ روز سال جاری ۱۶ روز هوای پاک داشتیم که در سال گذشته ۳۵ روز بوده است. تعداد روز‌های قابل قبول امسال ۲۱۰ و سال گذشته ۲۰۵ روز، روز‌های ناسالم برای گروه‌های حساس امسال ۷۷ و سال گذشته ۶۹ روز، روز‌های ناسالم برای همه گروه‌ها امسال ۹ و سال قبل ۶ روز و روز‌های بسیار ناسالم امسال ۳ روز بوده و سال گذشته روز بسیار ناسالم نداشتیم.

قلندرشریف با بیان اینکه ریزگرد‌ها یکی از موضوعات مهم مشهد است، عنوان کرد: ۵۲ درصد از عوامل این ریزگرد‌ها داخلی و ۴۸ درصد خارجی است. درصد آلایندگی عوامل مختلف در مشهد برای ماشین‌های شخصی ۳۲ درصد، نیروگاه‌ها ۱۹ درصد، کامیون‌ها ۱۳.۱ درصد، وانت‌ها ۶.۶ درصد، صنایع ۶ درصد، جایگاه‌های بنزین ۵.۲ درصد، موتورسیکلت‌ها ۵.۱ درصد و کمترین میزان متعلق به اتوبوس‌ها و حمل‌ونقل عمومی است.

شهردار مشهدمقدس تصریح کرد: ما باید به حمل‌ونقل عمومی توجه کنیم. نگاه ویژه‌ای در مدیریت استان به توسعه حمل‌ونقل عمومی مخصوصا حمل‌ونقل ریلی درون‌شهری وجود دارد. در این زمینه اقدامات ویژه‌ای صورت خواهد گرفت. باید حمل‌ونقل عمومی و پاک داشته باشیم و اقداماتی انجام دهیم که در حمل‌ونقل درون‌شهری حداکثر خروج خودرو‌های شخصی را داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: اتوبوس‌های درون‌شهری باید هر سه ماه و هر فصل معاینه فنی شود که در این مرکز همه اتوبوس‌ها و خودرو‌های سنگین شهرداری را پوشش می‌دهد. در اطراف شهر نیز برای معاینه فنی خودرو‌های بسیار سنگین جایگاهی نداشتیم و از پذیرش آن‌ها خودداری می‌کردیم که از این به بعد در این مرکز انجام می‌شود.

۲۰ میلیارد تومان، هزینه ساخت مرکز معاینه‌فنی

به گزارش شهرآرانیوز، کلنگ ساخت پنجمین مرکز معاینه‌فنی خودرو‌های سنگین شهر مشهد که اولین مرکز درون‌شهری برای این خودرو‌ها به حساب می‌آمد، سال ۱۳۹۹ به زمین زده شد. شهرداری برای ساخت این پروژه ۸ میلیارد تومان اعتبار کنار گذاشت و مدیرعامل وقت سازمان حمل‌ونقل و بار درون‌شهری شهرداری مشهد اعلام کرد که این پروژه شش‌ماهه به پایان خواهد رسید.

اما فرایند ساخت مرکز معاینه‌فنی سنگین مشهد از سال ۱۳۹۹ تا ۱۴۰۰ آن‌طور که بایدوشاید پیش نرفت و چندین‌بار بنا به دلایلی مختلف، متوقف شد تا اینکه با حل‌وفصل مشکلاتی که بر سر راه این پروژه قرار داشت، ساخت‌وساز مرکز معاینه‌فنی سنگین مشهد سرعت گرفت و تقریبا در کمتر از یک‌سال آماده بهره‌برداری شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->